Assalamualaikum & good morning all traders.

Macam mana dengan market gold lepas?

Gold tiba-tiba naik. Agak memeranjatkan. Tidak seperti yang saya discuss masa sabtu lepas. So, ini komen saya tentangnya.

Jika anda lihat pada tf H1 ke bawah iaitu tf kecil, Lihat pada candlestick dan anda akan dapat lihat ada nya tanda-tanda reversal.

Tapi yang buat spoilnya adalah chart pada tf H4 nampak tak cantik. Jadi, kesimpulannya market gold akn turun sikit-sikit. Kalau tf H4 lawa, memang market akan turun lebih banyak lagi.

Cuba anda lihat pada tf D1 pula. Candlestick hari jumaat masih tak nampak keputusan yang baik untuk gold terus turun. Berkemungkinan besar gold sedang mencari rentak untuk buat sideway dalam tf besar untuk naik lebih tinggi lagi.

Lihat chart analisis saya secara jauh..

Kalau anda lihat chart H1, market dah dekat dengan zon kuning.

Masuk dah zon kuning.

Lihat chart yang saya dah update ni.

Merujuk pada chart tersebut, gold dah memenuhi pembacaan chart yang gold akan naik dan pada masa yang sama ia menunjukkan market akan turun. Pada mata saya, saya aim kan gold nak turun. Apa pun kena tunggu jam 10 pagi untuk candlestick H4 tutup.

 

Gold bergerak slow je hari ni. Nampak macam sukar gold nak turun. Lihat chart di atas, baru nampak ada movement untuk gold.

Selain di tf H1, anda juga boleh lihat pada tf M15. Saya menjangkakan gold akan membuat correction minggu ini. paling kurang $1240 dia akan pergi.

 

 

Dapatkan Ebook

'Knowledge Trading Version 2' Sekarang!

You have successfully subscribed to the newsletter

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Ir Sofian will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.