Kemanakah arah tuju gold hari ni?

 

Gold sepatutnya dah naik akibat rebounce pada price $1200. Akan tetapi, index USD menunjukkan pungutan yang luar biasa selepas kemenangan presiden us yang baru iaitu Donald Trump.

 

Seperti yang saya pernah bagitahu, jika USD naik, gold akan turun. Dan apabila USD jatuh, baru gold akan melambung naik. Nampak gayanya USD semakin strong dengan presiden baru. Apabila USD berdiri kuat ia memberikan pengaruh yang seiring dengannya iaitu Gold.

 

Gold dalam keadaan under pressure sekarang. Adakah jangkaan saya yang gold naik akan meleset?

 

Tidak! Gold tetap akan naik. Sebab macam mana pun kita tidak akan dapat lari dari kitaran krisis dunia. Saya jangka 2017 dan 2018 gold akan fly.

 

Saya melihat keadaan gold market sekarang ni dalam situasi 50/50. Situasi sekarang ini adalah gold sukar untuk melepas diri dari range $1200. Sebab malam ini akan ada news, saya jangkakan gold akan ada big movement yang akan membawa gold ke arah yang sepatutnya. Sama ada secara paksa rela atau secara teknikalnya.

 

Sila lihat kembali road map analisis saya ini.

22-nov-2016

 

Sekarang first layer dia telah ada rejection. Kemudian gold akan turun kembali mencari destinasi dia dalam keadaan bearish iaitu mencari $1100 atau $1040 yang merupakan harga paling rendah tahun sebelum ini.

 

Mungkin juga dia akan test $1000.

 

Dapatkan Ebook

'Knowledge Trading Version 2' Sekarang!

You have successfully subscribed to the newsletter

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Ir Sofian will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.