Iron Man?

Siapa atlet Iron Man ni? Bukankah Iron Man ni watak dalam cerita omputeh tu?

 

Ada Mesin ATM Sendiri

Dalam alumni TG4M, ada seorang pelajar saya yang merupakan atlet Iron Man, iaitu En. Nawawi Osman. Posting kisah dia ni ada diceritakan dalam laman web AkademiJL.com. 

Beliau ni antara pelajar saya yang dah berjaya dalam trading gold. Saya syukur dan gembira mendengar perkongsian beliau tentang bagaimana dia boleh buat duit raya pada tahun lepas.

Dalam masa sebulan aje dia dah dapat profit melebihi $7,000USD. Kalau tukar ke Ringgit Malaysia dalam RM31,500. Banyak tu. Habis satu family dia belanja untuk persiapan raya.

Seronokkan? Anda tak ingin ke jadi macam beliau? Boleh ada mesin ATM sendiri.

Dalam kesibukan bekerja sebagai perunding wasiat, sibuk dengan training Iron Man lagi, boleh aje dia buat duit. Senang-senang aje duit masuk.

 

Jadi, anda nak tahu tak apa rahsia beliau ada mesin ATM sendiri? Orang kata, kalau nak berjaya kenalah tiru cara orang berjaya. Betul ke betul?

“Jadilah seperti kancil dan jangan jadi seperti tikus”

Rahsia Cipta Mesin ATM

Apakah rahsia En. Nawawi sehingga ada Mesin ATM sendiri ni?

Anda nak tahu?

Macam saya katakan sebelum ni, dia ni adalah pelajar saya. Kesemua program saya anjurkan dia join. Tg4M, Coaching TG4M, dan STS.

Bagi saya, sesiapa aje yang telah masuk kesemua program saya dah boleh jadi trader yang berjaya. Asalkan dia orang ikut apa yang saya dah ajarkan.

Dan saya lihat beliau ni ada matlamat yang sangat jelas dalam minda dia yang dia nak berjaya. Kalau nak berjaya kenalah cari mentor yang pakar dalam bidang tersebut. Betul ke betul?

Saya tak kata saya bagus, tapi saya gembira dapat bantu dan bagi tunjuk ajar pada pelajar saya sampai dia orang berjaya. Tugas saya cuma mengajar dan bagi guideline. Tugas mereka sendiri lah yang perlu kuat. Kuat berusaha, buat latihan demi latihan.

Itu yang saya lihat pada En. Nawawi ni. Dia kuat berusaha lakukan latihan demi latihan. Segala ilmu yang saya ajarkan dalam TG4M digunakan sebaik mungkin. Bukan macam orang lain yang buat pekasam aje ilmu saya tu.

Hasil latihan demi latihan, beliau akhirnya dapat rentak dan gaya trading sendiri yang bersesuaian buat dirinya. Sebagai guru dan mentor, saya bergembira atas kejayaan pelajar saya ni.

Macam yang selalu saya katakan pada pelajar saya dalam kelas, kalau boleh tidur sekali dengan chart untuk tempoh latihan. Biar dia orang rasa ilmu tu meresap masuk dalam diri dia orang.

Bagi saya, En. Nawawi ni boleh diumpamakan macam orang yang nak buat jus oren. Ada orang dia buat jus oren perah pakai tangan aje. Walaupun banyak lagi jus tertinggal pada oren tersebut, dibuang aje.

Tapi, En. Nawawi ni ambil pendekatan untuk masukkan aje oren tu dalam blender, dan blend terus jadi jus yang pekat, likat. Orang kata sampai dapat pati lah.

 

Faham ke faham maksud saya tu?

 

Jadi, ini lah yang menjadi rahsia macam mana beliau dapat cipta mesin ATM sendiri. Cari mentor, ada giudeline, dapat ilmu yang rare dari ilmu yang melambak dalam internet ni, berusaha buat latihan banyak kali, bahkan tak pernah kenal erti putus asa.

 

Anda rasa kalau anda pun buat macam apa yang beliau buat, anda boleh cipta mesin ATM anda sendiri tak?

 

Sudah tentulah boleh. Sebabnya setiap kejayaan itu datangnya dari usaha yang  jitu. Kalau kita sendiri tak berusaha, jangan harapkan bulan jatuh  ke riba. Betul ke betul?

 

Kalau anda rasa betul, anda boleh kongsikan posting ini untuk munafaat orang lain juga.

Dapatkan Ebook

'Knowledge Trading Version 2' Sekarang!

You have successfully subscribed to the newsletter

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Ir Sofian will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.