Assalamualaikum & Good Morning Traders..

Wah.. Prediction saya yang sebelum ni kena. Gold dah pergi ke price $1260. Sekarang market dah reverse. So, target price macam semalam $1240.

Lihat chart ni betul-betul. Anda perhatikan tanda rejection pada zon kuning tersebut.

Market nak reversal ke nak continue?

Sekarang ni monitor pada price $1258.60. Sikit aje lagi kena price $1260. Lihat pada figure ni sehingga kita dapat signal baru samada untuk sell atau buy.

Lihat tf H4 yang baru aje tutup. Dari sini kita boleh lihat market masih lagi kuat untuk naik. Lihat pada upper channel yang saya lukis. Ada tanda rejection. Chart pattern ni macam bentuk flag. Dah 2x masuk kawasan zon kuning. Ni kalau bocor ni mahu ke price $1300.

 

 

Tengok bentuk wave yang saya lukis bentuk zig zag tu. Nampak tak? Yang dotted line tu. Jika tidak tembus price $1260, market akan follow destinasi ini untuk 1st round.

Lihat chart US index di bawah ni.

Kalau US index masih turun lagi, gold akan naik. Sekarang masih 50/50. Dia dah berada di garisan purple saya yang straight line tu. So, kita tunggu dulu confirmation dulu.

Nampaknya $1300 menunggu. Kalau anda lihat pada tf H1, market menunjukkan 50/50 gold akan nai atau turun. Kalau pada tf H4 pula, anda akan nampak market nak terbang lebih tinggi lagi.

 

Dapatkan Ebook

'Knowledge Trading Version 2' Sekarang!

You have successfully subscribed to the newsletter

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Ir Sofian will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.