Bila cakap soal DUIT, ramai yang teringin nak mempunyai duit yang banyak. Ada yang minta tips bagaimana nak ada duit yang banyak, bagaimana nak kembangkan duit, bagaimana nak dapatkan duit lebih atau duit poket dengan cara mudah, dan banyak lagi soalan yang ditimbulkan berkenaan duit.

Kalau saya tanya anda, anda suka duit tak? Pasti jawapan anda SUKA. Betul tak? Lebih-lebih lagi kalau ada yang sudi menderma duit pada anda. Eh!

Tapi tahukah anda akan nilai asal duit tersebut??

Ia hanya sehelai kertas kosong ajer asalnya.. Tapi bagaimana cetakan pada kertas kosong tersebut telah menjadikan ia sekeping kerts bergambar yang berharga dan mempunyai nilai.

Lihat video yang saya kongsikan di bawah ini. Ia adalah video bagaimana sekeping kertas berubah menjadi kertas yang bernilai.

Giant Printing Money Machine

Walaupun video in menunjukkan pencetakan wang bagi negara Europe, tapi sama ajer sistemnya dengan negara-negara lain termasuk Malaysia. Masing-masing ada ciri-ciri matawang mereka sendiri.

Dan sudah tentulah matawang ini hanya sah laku digunakan di dalam kawasan negara sendiri ajer. Kalau awak bawa note bank negara lain kat Malaysia, tak ada nya peniaga nak terima awak beli barang dengan matawang negara lain. Sebab apa??

Sebab nilai tu ada limitation nya. Sama juga kalau awak bawa Ringgit Malaysia pergi US. Dia orang pun tak akan terima duit awak tu. Melainkan Money Exchange. Di situlah tempat untuk awak tukar matawang awak kepada matawang negara lain.

Moral yang saya nak bawakan kat sini ialah dari sehelai kertas kosong boleh jadi bernilai. Sama juga macam diri kita sendiri. Walaupun awak ni kosong pasal pelaburan. Kosong pasal trading. Kosong pasal sesuatu tu. Tapi jika awak masukkan tambah nilai dalam diri awak dengan ilmunya, dari biasa-biasa awak boleh jadi luar biasa.

Macam trader. Dari kosong pasal trading, kemudian belajar mengenai trading dengan mentor untuk tambah nilai ilmu dalam dada. Buat latihan yang disuruh dan tak kenal erti putus asa.

Dari jadi orang biasa, trader dah boleh jadi ATM Machine. So jangan fikirkan ia sesuatu yang mustahil sebab zaman dulu-dulu pun kita tak pernah sangka yang dari kertas boleh jadi duit berharga.

Awak pun boleh berjaya!!

Please follow and like us:
error

Dapatkan Ebook 'Knowledge Trading' Sekarang!

You have successfully subscribed to the newsletter

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Ir Sofian will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.