Jom baca komik yang dikeluarkan oleh AJL di bawah ini..

Dalam komik yang dipaparkan di atas ini berkenaan kisah Gogo yang menjadikan trading sebagai salah satu kerjayanya.

Pada awalnya, untuk Gogo memahami akan pergerakan pasaran, memang Gogo terpaksa menghabiskan masa dengan selalu menghadap pasaran. Melihat bagaimana turun dan naik pasaran, dan melihat bagaimana rentak pasaran tersebut.

Selain itu, Gogo juga cuba untuk mendapatkan gaya trading yang sesuai dengan pasaran yang di trade. Setelah berhempas pulas, akhirnya Gogo berjaya menjumpai gaya yang serasi dan kini Gogo sudah mampu untuk trade guna gayanya itu.

Disamping itu, Gogo tidak lupa untuk menyusun jadual trading nya sebab bukannya setiap masa adalah sesuai untuk aktiviti trading. Dan Gogo sudah tahu bilakah masa yang sesuai dengan situasi Gogo untuk trade.

Sebab itu guru Gogo selalu pesan yang trading ini fleksibel dari sudut  masa. Sebab trader sendiri boleh tentukan bila untuk trade dan boleh lakukan aktiviti lain pada waktu yang lain.

Jadi, Gogo dapat luangkan masa untuk beriadah dan meluangkan masa bersama anak-anak. Inilah yang Gogo suka dengan trading. Masa yang fleksibel.

Kalau anda adalah seorang trader dan teringin jadi seperti Gogo, buatlah jadual trading anda sebab bukannya 24jam anda perlu menghadap pasaran. Susun jadual anda dan ikut. Saya pasti kehidupan anda akan lebih tersusun dan teratur. Begitu juga dengan trading.

Dapatkan Ebook 'Knowledge Trading' Sekarang!

You have successfully subscribed to the newsletter

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Ir Sofian will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.